چه مواردی باعث افزایش کیفیت لامپ اس ام دی می‌شود؟

(۱ رای)
دسته:

پیشرفت‌های فناوری منجر به تولید لامپ‌های کم‌مصرف از نوع COB و لامپ اس ام دی شده است. برای دفع حرارت این نوع لامپ‌ها، استفاده از هیت سینک‌های آلومینیومی ضروری است. همچنین، این لامپ‌ها نیاز به درایور دارند تا برق ۲۲۰ ولت را به ولتاژ و آمپر متناسب با لامپ تبدیل کند. عوامل متعددی در فرآیند تولید می‌توانند کیفیت محصول را کاهش یا افزایش دهند. در ادامه به چند مورد از این عوامل اشاره می‌کنیم:

۱- استفاده از آلومینیوم با خلوص بالا

تولید هیت سینک با استفاده از آلومینیوم خالص یکی از عوامل اصلی در افزایش طول عمر لامپ‌ها است. آلومینیوم خالص بهترین عملکرد را در دفع حرارت دارد و این حرارت از طریق پره‌های هیت سینک به محیط منتقل می‌شود. هیت سینک‌ها بر اساس نوع خنک‌کنندگی به دو دسته فعال و غیرفعال تقسیم می‌شوند.

هیت سینک غیرفعال

این نوع هیت سینک، ساده‌ترین، ضعیف‌ترین و غیرقابل اعتمادترین نوع است، زیرا فاقد قطعات متحرک است. در این نوع، حرارت به‌طور مستقیم از منبع تولید گرفته شده و در سطح رادیاتور پخش می‌شود و از طریق لبه‌های آن به محیط منتقل می‌گردد. در پیکربندی غیرفعال، دمای محیط باید حتماً کمتر از دمای خنک‌کننده باشد تا حرارت به صورت طبیعی با جریان هوا از سیستم خارج شود.

هیت سینک فعال

این نوع هیت سینک قدرتمندترین پیکربندی است که با کمک مایع مخصوص (خمیر سیلیکون) یا فن‌های تعبیه‌شده، حرارت را بیشتر و سریع‌تر منتقل می‌کند. کارایی این مدل خنک‌کنندگی، بسیار بالاست و هزینه تولید آن نیز بیشتر است. از هیت سینک‌های فعال در کامپیوترها استفاده می‌شود که با روشن شدن دستگاه، فن نیز فعال می‌شود و هوای خنک به داخل منتقل می‌شود. در لامپ‌های تولیدی شرکت DFP، وظیفه انتقال حرارت بر عهده خمیر سیلیکون است.

۲- استفاده از خمیر سیلیکون مناسب

با توجه به اینکه وظیفه انتقال حرارت در لامپ‌های LED بین چیپ و هیت سینک بر عهده خمیر سیلیکون است، کیفیت این خمیر تأثیر مستقیم بر کارایی حرارتی و طول عمر لامپ دارد. شرکت دوراندیشان برای افزایش کیفیت محصولات خود از خمیر سیلیکون وارداتی و اختصاصی استفاده می‌کند که یکی از دلایل افزایش طول عمر محصولات و رضایت مشتریان است.

۳- استفاده از درایورهای با کیفیت

یکی از عوامل تأثیرگذار در طول عمر درایور LED، کیفیت خازن‌های الکترولیتی به‌کاررفته در آن است. طبیعتاً هرچه جنس این خازن‌ها بهتر باشد، طول عمر درایور نیز بیشتر خواهد بود. از دیگر عوامل مهم در کیفیت درایور، ضریب توان (PF) است. هرچه ضریب توان درایور بالاتر باشد، بهره‌وری دستگاه افزایش می‌یابد.

۴- استفاده از چیپ‌های با کیفیت

چیپ SMD اصلی‌ترین قطعه یک لامپ است و در بازار انواع مختلفی از آن با قیمت‌های متنوع موجود است. قیمت‌های بسیار ارزان معمولاً کیفیت پایینی دارند و قیمت‌های گران‌تر با کیفیت بالاتری عرضه می‌شوند. علاوه بر کیفیت چیپ، مقدار کلوین و لومن نیز بسیار مهم است که کمتر به آن توجه می‌شود. چیپ‌های مورد استفاده در شرکت دوراندیشان وارداتی بوده و مقدار لومن و کلوین آنها با دقت مهندسی مشخص می‌شود.

ثبت نظرات شما
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است :(
اولین دیدگاه را شما ارسال کنید