تعمیر لامپ ال ای دی (اس ام دی) چگونه است؟

(۱ رای)
دسته:

درست است که لامپ های اس ام دی و یا ال ای دی دارای طول عمر بالایی هستند، اما این لامپ ها هم بالاخره دچار سوختگی و یا خرابی می‌شوند، در این مقاله میخواهیم نحوه تعمیر انواع لامپ ال ای دی چه از نوع سقفی ۲۲۰ ولت و نواری را به شما عزیزان آموزش دهیم. پس با ما DFP همراه باشید.

امروزه، با توجه به بالا رفتن هزینه های برق، صرفه جویی در آن و همچنین حفظ منابع از اهمیت بالایی برخوردار است، همانطور که می دانید، امروزه لامپ های رشته ای پرمصرف قدیمی جای خود را به لامپ اس ام دی داده اند، اما چرا این دسته از لامپ ها بین مردم محبوب و پرطرفدار هستند؟

در زیر چند نمونه از مزایای لامپ های اس ام دی را برایتان شرح می‌دهیم:

  • وضوح بالایی دارند
  • تنوع رنگی بالایی دارند و پاسخگوی هر مکان و سلیقه ای هستند.
  • مصرف انرژی پایینی دارند،

بهتر است بدانید این دسته از لامپ ها به راحتی تعمیر می‌شوند اما تعمیرات آنها باید طبق مراحل اصولی انجام شود، زیرا مانند بقیه لامپ ها می سوزند و احتیاج به تعمیر یا تعویض دارند. گرچه در بعضی از اوقات شما با کسب کمی اطلاعات در این زمینه می توانید لامپ خود را تعمیر کنید.

لامپ اس ام دی

 تعمیر لامپ اس ام دی چگونه انجام می شود؟

درست است که شما برای انجام این کار نیاز به تجهیزات تخصصی زیادی ندارید اما ابتدا باید اجزای لامپ را شناخته و به لحیم کاری مسلط باشید، سپس باید لامپ را باز کرده و با دقت اجزایی که احتیاج به تعویض یا تعمیر دارند را تعمیر کنید.

در ساختار چراغ های اس ام دی، روی یک برد آلومینیومی قطعات الکترونیکی و یک سری چیپ قرارگرفته اند که این دسته از لامپ ها با یک عدد چهار رقمی شناخته شده که هر دو رقم آن ها نشان دهنده سایز چیپ ها می باشد، چیپ های SMD در بازار با نام های ۲۸۳۵, ۳۵۲۸, ۳۰۲۰, ۳۰۳۰, ۳۵۳۵, ۳۰۱۴, ۴۰۱۴, ۵۰۵۰, ۵۰۶۰, ۵۷۳۰ شناخته می شوند، برای مثال لامپ ۳۵۲۸ از چیپ هایی با اندازه ۳۵ در ۲۸ میکرومتر ساخته و عرضه شدند. در صورت خرابی شما باید چیپ سوخته شده را از برد جدا کرده و یا از یک چیپ سالم به جای آن استفاده کنید و یا آن قسمت را لحیم کنید تا جریان عبور کند.

چیپ اس ام دی

جالب است بدانید طول عمر این چیپ ها به ۵۰ هزار ساعت نیز می رسد و با توجه به کیفیت، برند آن ها و … طول عمر آن ها متفاوت است، شرکت دوراندیشان از چیپ برند EPStar تایوان استفاده می کند اما در هنگام خرابی، چیپ های استفاده شده در محصولات شرکت، برای رضایتمندی و اطمینان مشتری از طول عمر آن به‌صورت کامل تعویض شده و قطعه نو استفاده می‌شود.

در مجموعه ما اگر لامپ شما احتیاج به تغییر قطعه داشته باشد، ما با داشتن مهارت کافی و همچنین عیب یابی به نحوه درست، می توانیم لامپ های شما را تعمیر کرده و از دور ریخته شدن آن ها و همچنین از تحمیل هزینه اضافی برای خرید لامپ جدید برای شما جلوگیری کنیم.

 

ثبت نظرات شما
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است :(
اولین دیدگاه را شما ارسال کنید